Ads 468x60px

.

Myvillage Lawas - Janji belum ditepati

Memang menghairankan! Saya hanya meminta penjelasan dengan berhemah dengan mengunakan perkataan 'minta penjelasan' dan dengan penuh hormat saya akhiri dengan ' Myvillage Lawas saya rasa adalah orang yg arif ttg ekonomi.."

TETAPI amat diluar dugaan kerana bukannya memberi penjelasan tetapi satu penentangan dengan bermacam tuduhan dengan penuh prejudis terhadap saya. Saya terkejut besar!



Malah Myvillage telah menuduh saya membuat andaian terhadap dia. Mengapa dia terasa tanpa saya mengatakan sesuatu? Selama ini saya tidak pernah bertembung dengan dia, apa lagi membuat bermacam tuduhan terhadap dia. Paling mengecewakan apabila dia menulis '....anda terlalu demand dlm menyerlahkan idea anda dengan alasan anda selalu betul..." Apa maksud dia dengan 'demand' saya kurang pasti tetapi yang pasti tuduhan ini tidak tepat. Mengapa dia terlalu defensive tanpa dicabar? Apakah budaya Anwar atau PKR sudah jauh menular didalam urat-saraf beliau.
Isu yang kedua - Myvillage berjanji untuk tampil memberi jawapan kepada soalan saya tapi sudah seminggu berlalu belum ada jawapan tentang tuduhan beliau 'keadaan ekonomi yang gagal ditangani'. Saya tidak pernah menuduh beliau membuat andaian tetapi sehingga kehari ini beliau masih gagal membuktikan yang tuduhan diatas belum dibuktikan. Harus diingat, pembuktian terletak dibahu sipenuduh!

Selain isu ekonomi, saya juga akan meminta Myvillage Lawas menjelaskan terhadap tuduhan-tuduhan lain seperti 'kadar jenayah yang meningkat' dan kabinet dapur'

0 comments:

 

Pahlawan Lokal

Personaliti-Personaliti

Kata-kata Hikmah

Malik bin Anas berkata “Jangan ambil ilmu daripada 4 golongan ini,

a. Orang yang terkenal bodoh
b. Orang yang terkenal dengan ikut hawa nafsu.
c. Orang yang menyeru kepada hawa nafsu.
d. Lelaki yang ada kelebihan dan tidak tahu apa yang diucapkan. ”
(Muhammad Ibn. Abdul Bar bin Asim al-Namari, 1994:91-92.)